Aquest estiu 2025, a la Ballaruga estem d’aniversari! Fem 20 anys! I volem fer un recorregut pels centres d’interès més destacats que hem realitzat en aquests estius dins del món del lleure!
La primera setmana “Fem de detectius!” , els infants acompanyaran a algun detectiu o espia famós alhora de resoldre misteris o enigmes. Ho farem a partir de petites històries explicades en primera persona pels personatges i protagonistes.
La setmana següent farem vista enrere i recordarem “Mòmies i Faraons” on viatjarem en el temps de l’antic Egipte. Ens endinsarem en la seva cultura, art i manera de viure. Coneixerem els misteris i els secrets de personatges històrics com la Cleòpatra i Tutankamon i farem amics molt especials.... les mòmies!
La tercera setmanat, entrarem de ple dins de les aventures de la guerra de les galàxies amb el nostre particular “Starstiu”. Ens acompanyaran en aquesta aventura, els protagonistes de la saga com Chewbacca, R2D2 o Yoda.
La quarta setmana reviurem l’estiu de “La volta la món en 80 dies”, però l’adaptarem als 5 dies de la setmana: “La volta al món en 5 dies” on cada dia podrem visitar una dels països més emblemàtiques del nostre planeta i descobrirem les seves tradicions, costums, festes i monuments.
Continuarem el nostre casal amb els personatges de “Monstres S.A” en la setmana que porta per nom “Un estiu terroríficament divertit!”. Treballarem les emocions i valors com el respecte cap a la diversitat, al mateix temps que els infants descobriran activitats divertides i diferents on aprendran els costums d’uns personatges molt peculiars.
Ens platejaran diferents activitats: jocs de coneixença, de cooperació, dinàmiques, manualitats, etc...Com ho farem?
Treballant la cohesió del grup i potenciant la cooperació.
Estimulant la creativitat i l'esforç personal i de l'equip.
Ressaltant els valors bàsics per a la convivència.
Observant, respectant i tenint cura del nostre entorn.
Per a més informació descarrega l'App de La Ballaruga
09:00 | Bon dia! |
09:15 | Comencem a fer Tallers |
10:30 | Esmorzem |
11:00 | Juguem i fem gimncanes / fem jocs d'aigua |
12:00 | Juguem i fem gimncanes |
13:30 | Fins demà :) |
Aquesta activitat està promoguda i gestionada per ESPLAI LA BALLARUGA (GRUP ENTIT. EL VENDRELL ED.L) (avís legal)
Reunió informativa 7 de maig a les 19:00 al local Cultural
Al casal d’estiu hi haurà sempre un equip d’educadors amb un coordinador o coordinadora i monitors i monitores per cadascun dels grups en què s’organitzen els infants. La distribució d’aquests la dissenyem tenint en compte el volum de cada grup, les edats dels infants i assegurar una ràtio de 10 infants per monitor.
Els monitors i monitores treballen en equip. Abans de l’inici del casal preparem tot un seguit de reunions de planificació i preparació de les activitats, de l’organització del grup... L’equip directiu de l’entitat elabora el projecte marc de l’organització general de l’activitat, en funció de l’orientació del casal, i de l’edat i característiques dels infants. Posteriorment, la directora de l’entitat conjuntament amb la coordinadora d’activitats és la que desenvolupa tot el projecte d’activitats, distribució de grups, adequació dels espais, horaris...
Durant el casal diàriament els monitors i monitores destinen una estona a valorar la dinàmica del dia i per fer noves propostes d’activitat o reorientar les previstes si és necessari.
Durant el procés d'inscripció tindràs la possibilitat de sol·licitar una beca.
S'han de complir una sèrie de requisits (caldrà aportar documentació acreditativa),
entre els quals que com a mínim un dels progenitors estigui a l'atur en el moment
de fer la petició.
En aquest cas, no et caldrà pagar res fins que la sol·licitud es resolgui.
més informació sobre les beques i ajuts
Som Fundesplai, una entitat sense ànims de lucre amb la missió d'educar els infants i joves, enfortir les entitats de lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora.
L'estiu és un dels moments estrella del lleure educatiu: volem que tots els infants i joves puguin gaudir de colònies i casals d'estiu, campaments a la natura, camps de treball,... preparem activitats per a tots els gustos i butxaques!