Aquest estiu, a través de la festa major com a eix temàtic, aconseguirem generar vincles i sentiment de pertinença al grup, i aprendrem a apreciar les coses que la resta fa per a nosaltres. Serà un casal d’estiu construït des d’una mirada col·lectiva, que permetrà crear una espiral ascendent de sentiments positius que a la vegada generaran més gratitud en el món.
El casal d’estiu es convertirà en una gran plaça on cada setmana descobrirem activitats i elements relacionats amb la cultura popular catalana (danses, jocs, cercaviles...). Un estiu on tampoc faltaran:
... la Benvinguda a la festa major
... les tradicions i la cultura popular
... la música de festa i les danses
... els jocs tradicionals
... l’art i la cultura
... la gran desfilada!
Amb l'arribada de les vacances escolars, l'Aran se'n va a passar l'estiu a casa els avis i a partir d’una maleta misteriosa, tindrà l’oportunitat de conèixer i viure una gran festa major! Aquesta maleta està repleta d’elements relacionats amb la festa major, festes populars, la cultura i les tradicions del nostre territori, que setmana a setmana anirem destapant i descobrint.
A més a més, apareixerà un llibre al fons de la maleta, que conté mil i una històries sobre les tradicions passades, però que té parts de les pàgines arrancades o trencades pel pas del temps. Aquest llibre, encoratjarà als infants no només a descobrir aquestes tradicions sinó a repensar-les i reescriure la història, per tal de fer-se-la seva, des de les necessitats reals i inquietuds dels infants!
Així doncs, els infants, podran repensar, recrear, i donar la volta a les tradicions que els envolten per crear-ne de noves que els representin i els facin sentir-ne part. Viuran experiències que els permetran acostar-se a les tradicions d’ara i d’abans, i que els convidarà a crear vincles i fer xarxa amb les entitats del nostre entorn!
Aquest estiu farem pinya, farem festa major!
Amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sabadell
Gimcanes
Jocs tradicionals i tornejos esportius
Activitats per descobrir la cultura popular i les tradicions que ens envolten
Tallers creatius i activitats d’experimentació
Jocs d’aigua i remullades sostenibles
Sortides per l’entorn proper: descobertes dels parcs propers, barri, etc.
Dues sortides a la piscina del Qwellness cada setmana.
Les activitats, sortides i excursions estan dissenyades per fomentar la participació de tothom, independentment de les seves necessitats, i oferir una experiència enriquidora i divertida per a tots els infants.
Això ho aconseguirem amb personal que treballi dia a dia amb els infants i que esta especialitzat i format per acompanyar a les nenes i nens durant el casal d'estiu.
09:00 | Benvinguda. Inici de l'activitat del matí: jocs, tallers, gimcanes, activitats d’aigua.... |
11:00 | Segona activitat matí |
12:30 | Valoració i hàbits d’higiene |
13:00 | Dinar i descans |
15:00 | Activitat de tarda |
16:15 | Valoració i espais de reflexió i escolta |
16:30 | Comiat |
Aquesta activitat està promoguda per AFA ESCOLA CEE FRANCESC BELLAPART (avís legal) i gestionada per FUNDACIO CATALANA DE L'ESPLAI (avís legal)
Què cal portar?
Tota la roba ha d'anar marcada amb el nom i cognoms per evitar pèrdues i confusions.
Els infants que ho necessitin que portin una muda completa de recanvi.
Esmorzar:
Durant la setmana han de portar l'esmorzar de casa tots els dies.
Material de bany:
Reunió informativa:
A confirmar.
Horaris:
Les 5 primeres setmanes (del 25 de juny al 25 de juliol), l'horari serà de 9h a 16:30h. La setmana del 28 de juliol a l'1 d'agost, l'horari serà fins les 13:30h sense dinar.
Durant el casal, l'equip de monitors i monitores amb gran experiència, acompanyaran als infants en totes les seves activitats del casal.
Seguirem la normativa del Departament de Joventut, DECRET 267/2016/5 de juliol respecte les titulacions dels equips. Lleure.
La ràtio establerta serà de 1/2 amb monitors i monitores, especialitzats en necessitats educatives especials. A més tindrem la figura de dues persones en la coordinació del servei, alliberades de grup.
Som Fundesplai, una entitat sense ànims de lucre amb la missió d'educar els infants i joves, enfortir les entitats de lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora.
L'estiu és un dels moments estrella del lleure educatiu: volem que tots els infants i joves puguin gaudir de colònies i casals d'estiu, campaments a la natura, camps de treball,... preparem activitats per a tots els gustos i butxaques!